NASA vorbeşte despre asteroidul care va distruge Pământul

NASA plănuieşte să lanseze un studiu despre asteroidul care va distruge Pământul. Este vorba despre un asteroid „Armageddon”, care ar putea într-o zi să distrugă în totalitate Terra.

Asteroidul, numit Bennu, trece pe lângă orbita Pământului o dată la 6 ani şi s-a apropiat tot mai mult de când a fost descoperit în anul 1999, potrivit New York Post. În 2135, Bennu va zbura printre Lună şi Pământ, anunţă Sunday Times of London.

Distanţa va fi atât de mică încât gravitaţia Pământului ar putea afecta orbita Bennu. Se pare că asteroidul care va distruge planeta noastră are 487 de metri în diametru şi călătoreşte în jurul soarelui cu o viteză de aproximativ 101.000 km/h.

Şansele ca Bennu să lovească Pământul sunt mici, dar semnificative, iar dacă acest lucru se va întâmpla, ar însemna exhivalentul a 3 miliarde de tone de explozibil, de 200 de ori puterea bombei atomice de la Hiroshima.

NASa

Astfel, NASA a luat decizia de a trimite nava Osiris-Rex pe Bennu pentru a aduna proble în luna septembrie a acestui an.

Călătoria va presupune un an de zile de orbitare în jurul soarelui pentru a aduna cât mai multe probe până când acesta se apropie din nou de Pământ. „Bennu este un asteroid cărbunos, o relicvă din sistemul solar timpuriu, plin cu molecule organice”, spune Lauretta. „Trebuie să ştim totul despre Bennu: dimensiunea, masa şi compoziţia”, spune Lauretta. „Aceste date ar putea fi vitale pentru generaţiile viitoare”.