Oamenii de ştiinţă au creat un dispozitiv wearable care se dizolvă în oţet

Dispozitivul wearable despre care vorbim se pare că se dizolvă dacă torni oţet pe el. Oamenii de ştiinţă de la Stanford University au creat un dispozitiv wearable biodegradabil care nu va rămâne rătăcit într-un dulap sau la groapa de gunoi pentru eternitate, o dată cu noua generaţie FitBit care se pregăteşte să intre pe piaţă.

Acesta se pare că este de fapt cel mai subţire şi cel mai uşor dispozitiv electronic care a fost creat vreodată. Evoluţia a fost reprezentată de un semiconductor biodegradabil pe care oamenii de ştiinţă l-au sintetizat dintr-o moleculă găsită în cerneala pentru tatuaje.

Aceştia au creat, de asemnea, un film nou, extra-subţire obţinut din fibre vegetale, folosindu-l ca o bază în care să fie încorporate componentele electronice ale dispozitivului. Asta include electrozii creaţi din aluminiu şi fier, care se topesc complet împreună cu dispozitivul după 30 de zile de stat în oţet. Manualul how-to pentru acest nou dispozitiv wearable a fost publicat luni în jurnalul Proceedings of the National Academy Sciences.

Scopul final este de a folosi această tehnologie pentru a stoca informaţii digitale sensibile de care vei dori să scapi cu uşurinţă sau pentru dispozitive medicale implantabile, senzori biologici şi chiar pentru piele protetică.

Aşadar, pentru a se asigura că nu este toxică pentru ţesuturile vii, cercetătorii au implementat dispozitivul în muşchii inimii unui şoarece pentru o perioadă de până la 6 zile. Celulele nu au murit, dar dispozitivul necesită mai multe testări atât pe animalele de laborator, cât şi pe oameni, asta înainte de a fi folosit în clinică.