Home Divertisment Evoluţie NASA a publicat o poză superbă cu luna Dione a lui Saturn

NASA a publicat o poză superbă cu luna Dione a lui Saturn

0

NASA a facut publică o poză cu luna Dione, una dintre multele luni ale planetei Saturn, atunci când satelitul s-a aliniat perfect cu corpul ceresc.

În fotografia sunt vizibile cratere şi  stânci de gheaţă de pe suprafaţa lunii Dione. Nava spaţială Cassini, denumită aşa după astrologul italia care a descoperit luna Dione în 1684, a gravitat planeta Saturn timp de 11 ani şi a reuşit să capteze mai multe poze incredibile.

Cele mai recent, a trecut de cinci ori pe lângă Dione, iar cea de-a cincea apropiere a fost la o distanţă de numai 295 mile, cea mai apropiată de până acum.

Citeşte şi: Aplicaţia care te ajută să explorezi atracţiile turistice

Ultima survolare este cea mai interesantă pentru cercetătorii NASA, care speră ca imaginile obţinute cu polul nord al lunii Dione vor putea confirma o activitate geologică.

Cassini-Heads-In-For-Final-Close-Flyby-Of-Saturns-Moon-Dione

Dione este cea de-a treia lună cu cea mai mare densitate, din totalul de 62 de luni ale planetei Saturn. Dione este compusă în mare parte din gheaţă, fiind dovezi care conirmă prezenţa şi ale unor vulcani de gheaţă.

În perioada următoare, Cassini se va pregăti pentru ultimul proiect care presupune survolarea spaţiului dintre Saturn şi inelele sale.

No comments