Home Divertisment Evoluţie Calendar NASA: 12 ani în spaţiu pentru Spitze

Calendar NASA: 12 ani în spaţiu pentru Spitze

0

Telescopul Spitzer de la NASA sărbătoreşte 12 ani în spaţiu cu un nou calendar digital. Fiecare imagine reprezintă o misiune importantă, iar împreună formează un colaj impresionant pentru ochiul uman.

Calendarul urmăreşte misiunea, cu imagini de la cele mai importante descoperiri de peste ani, totul de la o stea pe moarte, până la rotirea Galaxiei. Ultima lună include o imagine nouă a stelei strălucitoare cunoscută sub numele de nebuloasa Monkey Head.

Citeşte şi: Stiloul digital care depistează bolile de creier în fază incipientă

„Nu poţi reprezenta în totalitate misiunea Spitzer în doar 12 imagini”, precizează Michael Werer de la Laboratorul Jet Propulsion al NASA din Pasadena, California, omul de ştiinţă al proiectului şi unul dintre membri echipei din 1977. „Dar aceste piese demonstrează perspectivele unice de pe Spitzer, de la cele mai apropiate şi cele mai distanţate obiecte din univers.”

Spitzer, care s-a lansat în spaţiu pe 23 august 2003, de la Cape Canaveral, Florida, este încă în putere. Continuă să îşi folosească viziunea cu infraroşu pentru a sonda asteroizii, cometele, exoplanetele (planetele dinafara sistemului nostru solar) şi cele mai îndepărtate galaxii. Recent, Spitzer a ajutat de descoperirea celei mai tari exoplanete, numită HD219134b, la 21 de ani lumină distanţă.

Citeşte şi: Intel oferă GRATUIT software-ul folosit de Stephen Hawking pentru a vorbi

Telescopul nu a fost conceput iniţial pentru a studia exoplanete, dar norocul a făcut ca nişte ingineri creativi să transforme Spitzer într-o unealtă deosebit de importantă, care testează climatul şi compoziţia altor lumi. Această muncă a început în 2005, când Spitzer a devenit primul telescop care a detectat lumina de la alte exoplanete.

Calendarul de 12 fotografii prin care NASA serbează cei 12 ani în spaţiu ai Telescopului Spitzer  poate fi vizionat AICI.

No comments