Home Smart Gadgets Review PlayStation VR – Verdictul Noobz

Review PlayStation VR – Verdictul Noobz

0

PlayStation VR a ajutat Sony să se alăture jucătorilor de pe piaţa de realitate virtuală, precum Oculus şi HTC. Dispozitivul este cea mai ieftină opţiune dintre cele trei mari disponibile pe piaţă la această oră şi este singura variantă pentru gamerii pe console interesaţi de divertismentul VR.

Preţul este de aproximativ 1800 lei în ofertele retailerilor din România. Oculus Rift trece de pragul de 3000 lei, iar HTC Vive costă peste 5000 lei. Bineînţeles, pentru a se bucura de experienţa completă, jucătorii vor fi nevoiţi să investească, de asemenea, şi într-o cameră PlayStation disponibilă la preţul de aproximativ 250 lei, într-un controller PlayStation Move care costă tot vreo 250 lei, ceea ce înseamnă că preţul final se ridică la 2300 lei, ceea ce încă este mai puţin decât oferă competiţia.

Am testat PlayStation VR împreună cu o consolă PlayStation 4 PRO timp de 2 săptămâni, iar dacă ar fi să cităm din cei care au încercat alături de noi tehnologia, dispozitivul VR este „the next sh**” în materie de divertisment de familie.

#gaming #PSVR #playstation #playstationvr #review #gameplay #fun #testing @playstation @sony @noobzadvertising @ganescucristian

O postare distribuită de Elena Madalina Muche (@insta_inga_lina) pe

PlayStation VR este acea „jucărie” de care pot beneficia atât copiii, cât şi adulţii, iar partea cea mai frumoasă este că dispozitivul le poate oferi părinţilor momente distractive şi captivante alături de cei mici. Noi am organizat o zonă de relaxare în living, consola împreună cu casca VR de la Sony au fost instalate în aproximativ 10 minute, chiar dacă au fost de legat o serie de cabluri HDMI de la PS4 PRO la smart TV şi la PlayStation VR, iar distracţia a început.

Atunci când te joci cu PlayStation VR, pe display-ul căştii rulează exact aceleaşi imagini pe care cei de lângă tine le pot urmări pe TV, deşi rezoluţia şi rata cadrelor sunt mai reduse. Desigur, la fel de bine poţi seta ecranul în modul „cinema”, iar asta pentru a juca jocuri non-VR sau pentru a viziona filme pe un display de dimensiunea unui ecran dintr-o sală de cinema.

Singura parte neplăcută la această cască de VR este că o poate folosi o singură persoană. Astfel încât, cei care participă la o seară de socializare pot doar să îşi aştepte rândul pentru a se juca cu PlayStation VR sau pot viziona ceea ce faci pe display-ul smart TV-ului. În acelaşi timp, este destul de bizar să vezi o persoană care vorbeşte singură sau are anumite mişcări care în acelaşi timp te pot amuza şi speria.

Designul dispozitivului de realitate virtuală de la Sony, Playtation VR, este superb, se reglează uşor după dimensiunile utilizatorului şi este foarte confortabilă. Spre deosebire de restul căştilor VR, aceasta se ajustează automat printr-o simplă apăsare de buton la spate pentru extinderea benzii din plastic. Dacă simţi casca prea largă, există o rotiţă din plastic pe care o poţi regla. Greutatea dispozitivului este împărţită egal pe frunte şi ceafă, iar calitatea materialelor din care este realizată este foarte bună.

O veste şi mai bună este aceea că, dacă foloseşti ochelari de vedere, nu va trebui niciun moment să renunţi la ei sau să îi schimbi cu lentile în timpul în care te joci cu PlayStation VR, pentru că există un spaţiu adaptat pentru gamerii cu acest tip de probleme. Dacă este să menţionăm un dezavantaj al designului căştii VR de la Sony, acela ar putea fi faptul că dacă în timpul utilizării te uiţi în jos, poţi vedea sub cască.

PSVR nu necesită prea mult spaţiu pentru utilizare. Camera în care am instalat noi sistemul are aproximativ 20 de metri pătraţi, dar la fel de bine îl poţi adapta într-un dormitor de 8 metri pătraţi pentru copii. Cablurile ar putea reprezenta o neplăcere, dar pe piaţă există acum o mulţime de soluţii de management al cablurilor şi puteţi cu încredere să apelaţi la oricare dintre ele.

În acelaşi timp cu PlayStation VR Sony a lansat şi o nouă cameră PlayStation, care vine cu propriul suport, care poate fi reglat în funcţie de nevoile utilizatorilor. Cablul acesteia este plasat pe spate, ceea ce înseamnă că o poţi aşeza liniştit sub smart TV, fără să existe riscul să tragi de ea sau să arate inestetic.

Aş putea să reiau lista de specificaţii PlayStation VR şi a accesoriilor acestuia, precum cameră sau controller, dar mai degrabă vă recomand să încercaţi dispozitivul, pentru că s-ar putea să ajungeţi la concluzia unui prieten de-al nostru: „PlayStation VR ar putea să fie un animal de companie de încredere şi nici nu va trebui să îl mai scoţi afară.”

Concluzia noastră este că PlayStation VR este cel mai bun dispozitiv de realitate virtuală pe care îl poţi cumpăra la această oră, mai ales dacă deja eşti de ceva vreme consumator de jocuri pe consolă PlayStation. Casca VR oferă experienţe de divertisment impresionante, fie că vorbim de gaming sau de vizionarea de filme. PlayStation VR nu este o alternativă „mai ieftină” la dispozitivele de realitate virtuală pentru PC, ci este un alt tip de dispozitiv pentru divertismentul de familie.