Home Lifestyle Foto & Video GoPro Max: Review după o lună de utilizare

GoPro Max: Review după o lună de utilizare

0
GoPro Max după o lună de utilizare

GoPro Max este o cameră 360 pe care am testat-o mai bine de o lună, în turul nostru prin Europa. Mădălina spune despre GoPro Hero8 că nu mai este o cameră de acțiune. Eu spun că Hero8 nu mai este exclusiv o cameră de acțiune. Oferă o serie de funcționalități care o fac un candidat perfect pentru vlogeri și cei care doresc să imortalizeze amintiri, fără a fi nevoiți să apeleze la un mirrorless sau o cameră de mare dimensiune.

Același lucru l-am observat și la GoPro Max, care este predecesorul GoPro Fusion. Max nu mai este doar o cameră cu capacități de înregistrare video la 360 de grade, ci o cameră versatilă, care poate substitui și Hero8, până la un punct. Pentru a vă da seama cât de mult a evoluat acest produs de la Fusion la Max, o sa enumerăm îmbunătățirile care au fost aduse acestui model.

Cu ce se deosebește GoPro Max de GoPro Fusion

Primul lucru pe care îl observăm este dimensiunea. Max are 64mm lățime, 69mm înălțime și o grosime de 25mm. Fusion avea o lățime de 74mm, înălțime de 75mm și grosime de 40mm. Este evident că dimensiunea a scăzut considerabil, dar la fel și greutatea. Dacă Fusion avea 220g, Max are o greutate de doar 154g.

Ce înseamnă asta? Max poate fi montat mult mai ușor pe cască, fără a mai influența aerodinamica la viteze mai mari. Nu mai este o problemă și nu mai aduce niciun dezechilibru celor care îl folosesc.

GoPro Max a primit și el sistemul retractabil al piciorușelor de fixare, sistem pe care îl vedem și pe Hero8. Este un sistem mult mai bun, care elimină nevoia unei carcase suplimentare, care să îndeplinească doar această funcție. Rămânem la exterior și observăm un lucru care pentru mine este ceva esențial: ecranul de control.

GoPro Max are o funcționalitate pentru care pe Hero8 ai nevoie de un mod special

Max are un ecran tactil mai mic decât cel de pe Hero8, dar suficient de mare cât să poți schimba setările și modurile de filmare.  Pentru că am ajuns la modurile de filmare, modul Hero oferă posibilitatea de filmare la rezoluția 1080 wide sau 1440 în format 4:3 sau wide, la 24, 30 sau 60 de cadre pe secundă. De asemenea, poți alege modul lentilei Max SuperView de 13mm, Wide de 16mm, Linear de 19mm sau Narrow de 27mm.

În modul 360, avem o rezoluție de 5.6K și 30 de cadre pe secundă. De asemenea, Max are și opțiunea de blocare a liniei orizontului, ceea ce înseamnă că indiferent de miscările pe care noi le facem cu camera și oricât de tremurate vor fi mișcările noastre, imaginile vor fi stabilizate automat cu linia orizontului. Spuneam că Max poate înlocui cu ușurință Hero8 în mai multe situații. Max poate filma atât 360, cât și normal. Mai mult, utilizatorul poate alege care dintre camere să fie folosită pentru a filma.
În acest sens, poți să filmezi cu camera amplasată pe aceeași parte cu display-ul, ceea ce îți va oferi un ecran de control pentru o încadratură perfectă. Pentru a realiza acest lucru cu Hero8, ai nevoie de un mod suplimentar, pe care îl cumperi separat. Dar despre Hero8 vă povestește mai multe Mădălina.

Editarea materialelor este mult mai simplă și rapidă

Mergem mai departe și ajungem la mediul de stocare. GoPro Fusion se baza pe un sistem destul de greoi pentru utilizator. Aveai nevoie de două carduri de memorie, câte unul pentru fiecare cameră.  De aici aveai două opțiuni: fie clipurile video erau accesate prin intermediul aplicației GoPro, fie copiai conținutul fiecărui card de memorie și le procesai cu aplicația desktop.

GoPro a eliminat cu totul această problemă. Max are un singur slot pentru card, iar editarea materialelor a devenit mult mai simplă și rapidă. Cu ajutorul aplicației GoPro, poți să tranzitezi între modurile normale, 360 și Little Planet. Obții astfel clipuri video dinamice cu efecte vizuale pe care nu le poți obține cu orice cameră.

Bateria GoPro Max are o capacitate mai mică

Nici bateria nu mai este aceeași. Nu mai are aceleași dimensiuni și capacitate. GoPro Fusion folosea o baterie cu o capacitate de 2620 mAh, în vreme ce Max are o baterie de 1600 mAh. Sincer nu este nimic surprinzător, mai ales în ideea în care a fost redusă dimensiunea camerei, per total. Dar cât de mult a influențat perioada de funcționare? Din păcate nu avem vești îmbucurătoare. În medie, în funcție de cum știi să folosești camera astfel încât să nu o ții pornită atunci când nu filmezi nimic, poți ajunge la o oră, o oră și 15 minute maximum de filmare. Tocmai de aceea este bine să ai la tine mai multe baterii, pentru a le schimba atunci când se epuizează energia celei pe care o folosești.

Pe de altă parte, trebuie să înțelegem că această cameră este folosită în anumite situații pentru crearea de conținut. O oră este suficient pentru a genera imagini. Cu toate acestea, este bine să mai ai cel puțin 2 baterii suplimentare la tine.

GoPro Max nu permite înregistrarea clipurilor slo-mo

Vă spuneam mai devreme că Max înregistrează în modul Hero la rezoluție 1080 și 1440 cu până la 60 de cadre pe secundă. Asta din cauza dimensiunii reduse a senzorului, comparativ cu cel de pe Hero8. Cu toate acestea, limitarea la 60 de cadre pe secundă nu îți permite să generezi filmulețe slo-mo.

Din punct de vedere tehnic, teoretic, se poate ca Max să filmeze la 120 de cadre pe secundă deoarece beneficiază de același cipset pe care îl regăsim și pe Hero8. Cred că aici este o decizie de marketing pentru a nu canibaliza Hero8. Asta ne pune pe noi într-o postură în care să alegem între Max și Hero8, în funcție de ce nevoi am identificat. Suntem puși în situația în care să alegem între cele două. Iar aici apare fetița care ne spune: „Why not both?”.

Cum a fost experiența noastră cu GoPro Max

Noi am folosit și Fusion, iar dimensiunea redusă chiar am resimțit-o. Ai crede că diferența de la 220g la 154g nu este sesizabilă. Ei bine, dacă este montată pe un braț telescopic și îl manevrezi dintr-un autobuz care este în mișcare, forța de frecare cu vântul îți va demonstra contrariul. Noi l-am folosit și pe barcă și în autobuz. Este un mare plus faptul că au redus dimensiunea.

Ce mi-a mai plăcut la Max este că vine cu aceste capace de protecție pentru lentile. Suplimentar avem două lentile circulare, din plastic, care au aceeași scop, de a proteja lentila în timpul filmărilor. Dar întrebarea rămâne: merită sau nu merită? Dacă ești creator de conținut merită din plin. Trebuie să ai un asemenea aparat. Îți deschide oportunități de realizare al unui conținut unic, iar limita este propria imaginație.

Dar publicul nu este limitat doar la creatorii de conținut sau persoanele care practică sporturi extreme. Dacă ești o persoană care călătorește foarte mult și vrea să imortalizeze momentele din călătorii cu un plus de creativitate, GoPro Max este exact ce trebuie.

Preț și disponibilitate

Iată că am ajuns și la capitolul preț. GoPro Max are un preț de aproximativ 2600 lei, la care se mai adaugă trepiedul extensibil care ajunge la aproximativ 250 lei. În total 2850 lei.  Pe noi ne-au mulțumit îmbunătățirile pe care GoPro le-a adus camerei, chiar dacă era loc de mai bine. Per total camera s-a comportat bine și este o achiziție care merită a fi luată în considerare.