Home Sitemain Viena la pas în 2 ore – Mai sunt multe de văzut...

Viena la pas în 2 ore – Mai sunt multe de văzut și de făcut

Turul nostru de #10țări #14orașe #20zile în Europa s-a încheiat în Viena, Austria. De fapt, ultima cazare a fost în Budapesta, Ungaria, dar acolo nu am mai apucat să filmăm nimic. Am luat Viena la pas în 2 ore, atât am reușit. Măcar am apucat să mâncăm burgeri cu adevărat vegani de la Swing Burger. E un motiv în plus pentru care să ne întoarcem în acest oraș.

Articolul acesta e mai mult un oftat, pentru că sunt multe locuri pe care nu le-am văzut în Viena. Am fost în tranzit, mi-am dorit să văd măcar curtea imperială, primăria din Viena și câteva obiective de pe bulevardele principale. Desigur, nu am avut când să intrăm în niciunul dintre ele. Dar, ne-am pregătit un itinerariu pentru următoarea vizită.

Viena la pas în 2 ore – Ce am văzut și ce am pierdut

Am văzut prea puțin pentru câte are pregătite orașul acesta pentru vizitatori, asta e clar. Ne-am plimbat pe strada circulară (Ringstraße) și am văzut centrul vechi din Viena, cu arhitectura sa imperială. Am trecut prin cartierele muzeelor, pe la primărie, prin fața Muzeului Albertina și prin cea mai veche piață din Viena (Naschmarkt).

Viena la pas în 2 ore

Nu am ajuns pe Strada Mariahilfer, deși ne-ar fi plăcut enorm. Am trecut cu mașina prin fața Palatului Schönbrunn, dar ne era prea foame să ne oprim. Acum, ne pare rău. În schimb avem nenumărate motive să ne întoarcem.

La Schönbrunn sunt o mulțime de săli de văzut. Începând cu Sala Oglinzilor, Sala Milioanelor, Sala lui Napoleon, Sala Vieux-Laqu, Salonul albastru chinezesc sau Salonul imparatesei Elisabeta. Continuând cu Sala de Portelan, Marea Galerie, Salile Bergl și finalizând cu Capela. Dacă ați vizitat până acum, recunosc că vă invidiez.

Nu am ajuns nici la Grădinile Franceze sau la Biserica Karlskirsche. Nu am avut când să vedem muzeele, dar am văzut că sunt cozi destul de mari la care trebuie să te așezi pentru a face asta. Primăria era în renovare, nu am văzut-o în toată splendoarea ei. Dar, poate vor fi finalizate lucrările până la următoare vizită.

Bucătăria tradiținală vieneză este lăudată, dar noi nu mâncăm carne

A fost o surpriză să dăm peste Swing Burger imediat după ce am parcat mașina. Ne gândeam că o să mâncăm probabil ceva cartofi pe undeva sau niște legume și aia e. Dar, am mâncat bugeri cu adevărat vegani, cum spune brandul. Sunt delicioși, chiar nu-ți dai seama că nu conțin carne. Cristi a luat un burger care avea în compoziție ceva ce imita carnea de vită, iar eu ceva ce imita carnea de pui.

Nu am crezut că se poate asta. Pentru că, până acum, toți burgerii vegani erau cu chiftea pe bază de sfeclă roșie sau soia. De cele mai multe ori, chifla era umplută cu salată și sosuri să te păcălești și să spui și tu că ai mâncat burger. Chiar vă recomand să încercați mâncarea din această locație, e foarte bună.

Apropo, aveți recomandări de alte locuri în care putem mânca lacto-ovo-pesco-vegetarian în Viena? Așteptăm să ne spuneți în comentarii.

Parcarea în Viena

Pe stradă este interzis să parchezi, se ridică mașinile cât nici nu apuci să pleci de lângă ele. Am găsit o parcare privată la subsolul Facultății Tehnice din Viena. Tariful este de 4 euro/oră. Am fost mulțumiți, am plătit mult mai mult în Marsilia, Franța și în Barcelona, Spania.

E clar că Viena la pas în 2 ore a fost mai degrabă o plimbare de recunoaștere a orașului. Vreau să mă întorc, pentru biserici, pentru opera de artă a arhitectului Hunderwasser și Grădinile de la Schönbrunn. Iar dacă avem noroc și stăm suficient de mult, vreau să intru și la muzee.

Orice recomandări aveți pentru o vacanță în Viena, le așteptăm în comentarii. De data aceasta, voi sunteți ghizii noștri, iar noi primim recomandările voastre.