More

    5 trucuri care te scapă de dependența pentru smartphone

    Tot mai multe persoane afirmă că urăsc faptul că petrec prea mult timp cu telefoanele lor. Dacă și tu ești de aceeași părere și îți dorești să fii mai puțin dependent de dispozitivul tău, ar fi indicat să iei în considerare următoarele trucuri.

    Un nou studiu al Universitații din Derby pe ”dependența de smartphone și legătura sa cu caracteristicile psihologice”, pretinde că riscul de a deveni dependent de telefonul tău, crește pe măsură ce îl folosești mai mult. Previzibil, nu-i așa?

    Totuși, îngrijorător este faptul că utilizatorii petrec pana la 3,6 ore pe zi la telefon, iar 13% dintre participanți s-a u descris a fi ”dependenți”.

    Psihologul Dr. Deepika Chopa vede o legătură strânsă între social media și timpul petrecut pe smartphone-uri. ”Prea mult social media sau smartphone-ul tău te poate costa mai mult decât timpul. Studiile arată că acest obicei îți poate fura fericirea, poate afecta dezvoltarea copiilor, ba chiar și potențialul social a populației studențești”, a afirmat aceasta pentru mashable.com.

    Alte studii arată că timpul petrecut pe Facebook a crescut datorită, sau din cauza aplicațiilor pentru smartphone-uri, iar asta nu face decât să afecteze sentimentul de singurătate.

    ”Frica mea este că acest obicei distruge capacitatea de interacționare între ființele umane. Cred mai mult decât oricând că trebuie să reechilibrăm balanța și să creem noi legături”, a mai adăugat Chopra.

    Așadar, cum putem crea aceste legături astfel încât să petrecem mai puțin timp pe telefoane?

    Iată 5 sugestii de care a-i putea ține seamă:

    1. Dezactivează notificările: Rezumă-te la a verifica notificările de pe rețelele sociale doar de două ori pe zi, dacă nu chiar o singură dată. Stim, sună destul de urât, pentru că ești învățat să fii la curent cu toate informațiile, dar nu înseamnă că ești mai puțin informat dacă îți faci un program clar cu privire la notificări. E exact ca în cazul email-urilor. Dacă arde cu adevărat, cu siguranță vei primi un sms sau un telefon.

    2. Află cât de mult folosești telefonul în fiecare zi: Există diferite aplicații care își pot spune cât timp petreci pe telefon. Poți încerca QualityTime pentru Android și Moment pentru iOS. Când vei vedea cât timp irosești inutil, poate o să te gândești serios să schimbi ceva la modul în care se desfășoară lucrurile în viața ta.

    3. Stabilește perioade ale zilei în care nu folosești telefonul: Nu ai nevoie de telefon la masade seară, când te uiți la un film sau citești o carte. Spre exemplu, un început ar fi să îți închizi telefonul pentru o oră seara când ajungi acasă de la muncă, să te decuplezi de tot și să îți readuni gândurile.

    4. Nu folosi telefonul pe post de alarmă: De fapt, nici nu trebuie să îți iei telefonul lângă tine noaptea. Cel mai probabil, toată lumea folosește alarma de la telefon în loc de un ceas pentru a se trezi dimineața. Dacă nu îți telefonul în cameră, nu vei mai fi tentat să stai non stop cu el în mână.

    5. Antrenează-te cu pauze de la tehnologie: ”O cale foarte bună este să îți antrenezi creierul să ia pauze de la tehnologie”, sugerează Dr. Larry D. Rosen, profesor de psihologie la California State University. ”Pornește prin a te uita la telefonul tău pentru un minut și verifică toate formele de comunicare, inclusiv mesaje, apeluri și socialmedia. Apoi închide tot, setează alarma la 15 minute și așază telefonul cu fața în jos undeva la vedere. Faptul că este asezat cu fața în jos îi amintește creierului tău să nu se streseze, să nu îți dea stări de anxietate.”

    URMĂREȘTE-NE

    16,065FaniÎmi place
    1,142CititoriConectați-vă
    12,897AbonațiAbonați-vă

    Cele mai noi știri

    Pe același subiect

    Leave a reply

    Please enter your comment!
    Please enter your name here