Cercetătorii spun că fecalele tale valorează milioane de dolari

De fiecare dată când tragi apa după ce ai ieșit cu scaunul, nu faci decât să tragi apa după aur de milioane de dolari.

Un grup de cercetători americani caută metode de a extrage aurul şi alte metale preţioase din fecalele umane, după ce a identificat cantităţi importante din aceste metale în reziduurile din staţiile de epurare din Statele Unite ale Americii.

Detaliile acestui studiu au fost prezentate la cea de-a 249-a adunare naţională a American Chemical Society (ACS), care a avut loc în Denver, Colorado.

Extragerea metalelor din reziduuri ar putea ajuta, de asemenea, la scăderea nivelului de eliberare a substanţelor toxice în mediul înconjurător.

„Aurul pe care l-am găsit era la nivelul unui depozit mineral minim”, a declarat coautoarea studiului, profesorul Kathleen Smith, de la US Geological Survey (USGS), Institutul de geologie american.

Pe lângă aur şi argint, fecalele umane conţin cantităţi din metale rare precum paladiu şi vanadiu.

„Suntem interesaţi de colectarea metalelor valoroase care pot fi vândute, inclusiv metalele mai importante din punct de vedere industrial, cum sunt vanadiul şi cuprul, care se folosesc la fabricarea telefoanelor mobile, computerelor şi aliajelor”, a spus Kathleen Smith.

Cercetătorii estimează că şapte milioane de tone de reziduri solide sunt filtrate în staţiile de epurare americane în fiecare an. Circa jumătate din această cantitate de reziduuri este folosită ca fertilizator pe terenuri agricole şi în păduri, în timp ce cealaltă jumătate este incinerată sau trimisă la gropile de gunoi.

Oamenii de ştiinţă experimentează utilizarea aceloraşi substanţe chimice (levigat) pe care industria minieră le foloseşte pentru a extrage metalele din roci.

Deşi unele dintre aceste substanţe au o reputaţie nu tocmai bună din cauza efectelor negative grave pe care le au asupra mediului, atunci când apar scurgeri sau accidente mai mari, Smith spune că, într-un mediu controlat, acestea ar putea fi folosite pentru recuperarea metalelor din reziduurile de la staţiile de epurare.