REVIEW: Overwatch nu este shooterul pe care îl doream, ci este shooterul de care avem nevoie

URMĂREȘTE-NE

16,065FaniÎmi place
    1,142CititoriConectați-vă
    13,030AbonațiAbonați-vă

Blizzard a lansat Overwatch, un multiplayer first-person shooter, care aduce în prim plan competiţia dintre jucători, cu un foarte mare accent pe cooperare între membrii echipelor.

Am spus că Overwatch nu este shooterul pe care îl doream, ci este shooterul de care avem nevoie, în ideea în care acest joc, în ceea ce mă priveşte, va duce pe umeri un „eşec” în forma proiectului Titan, care nu a mai văzut lumina zilei. Ca fan a tot ceea ce înseamnă Blizzard şi jocurile care ies de sub „tiparniţa” marelui gigant, este foarte greu să nu îmi placă orice mi-ar propune. Sigur, pot fi nemulţumit din cauza anumitor aspecte, dar nu am cum să mă supăr pe ei.

Am simţit nevoia să fac această precizare tocmai pentru a înţelege de ce am refuzat să ştiu foarte multe despre joc înainte de lansare. Nu am vrut să intru în hype-ul lansărilor, un hype pe care l-am trăit cu fiecare expansiune World of Warcraft, Starcraft 2, Diablo 3, etc. Practic, am vrut să îl joc atunci când apare, fără multe cunoştinţe despre joc, fără aşteptări, să fiu cât se poate de critic.

De ce Overwatch?

Trebuie să răspund la această întrebare deoarece motivul pentru care joci un joc determină succesul acestuia. De ce un shooter? Pe de o parte, era normal ca Blizzard să urmeze acest drum care se conturează tot mai clar în industria de gaming: eSports. În primul şi în primul rând dincolo de genul shooter, pe care Blizzard nu îl avea în portofoliu, Overwatch este un joc competitiv. Poate că este şi firesc ca vidul lăsat de CounterStike să fie umplut cumva, iar Destiny, care este în portofoliul Activision, pune accent mai mult pe componenta de role-playing şi mai puţin cea competitivă.

Cu alte cuvinte, Overwatch este jocul cu ajutorul căruia Blizzard doreşte să lanseze acele turnee de amploarea celor de LOL, Dota şi Starcraft, dar pentru fanii genului shooter.

Un lucru este cert: fanii shooter nu vor fi dezamăgiţi. Jocul are de toate pentru toţi, atâta timp cât eşti deschis să accepţi faptul că în acest univers al Blizzard, indiferent de jocul pe care îl joci, eşti o rotiţă dintr-un sistem, care trebuie să funcţioneze perfect pentru taskul care îi este atribuit. Da, aţi auzit bine. Avem roluri de tank, DPS, healer.

Overwatch – începutul

O caracteristică cu care Overwatch se distinge de oricare alt shooter este personalitatea care se manifestă prin ceea ce Blizzard ţine morţiş să aibă în fiecare joc lansat: povestea. Overwatch nu este doar un joc banal, care are o miză pe harta respectivă, aşa cum avem în CounterStike (salvează ostaticii sau pune o bombă), ci are mai multe personaje, iar fiecare personaj are povestea ei. Are un background, un rost, un motiv pentru care vrea să îşi ucidă adversarul si, sincer, este tot ce ai nevoie pentru ca un personaj să fie tridimensional, viu, de care te poţi ataşa.

Spuneam că sunt 21 de eroi cu care putem juca, Blizzard păstrând, după cum spuneam, mecanica unui raid. Practic, echipa este structurată în eroi ofensivi, defensivi, tank şi support. De aici, avem premisele unor confruntări, iar diferenţa dintre victorie şi eşec este data de cât de echilibrată este echipa şi cât de mult îşi doresc să câştige. Este evident că nimeni nu vrea să vadă o echipă cu 80% Tracer şi restul Reaperi. Echipa trebuie să fie un mix de eroi cu abilităţi diferite, care să poate veni în sprijinirea coechipierilor săi.

S-a strigat OP şi NERF!

Am jucat jocul la o zi după lansarea oficială, iar vrând-nevrând, au început să apară tot felul de articole (în presa din afară) despre eroi care sunt OP (overpowered) şi dacă acest lucru este benefic pentru joc. Pentru cei care nu au jucat încă, este vorba despre eroul BASTION, care are rol de tank, dar care are capacitatea de a livra foarte mult damage într-un timp foarte scurt. Acest lucru l-am observant şi eu când am jucat împotriva AI, alături de alţi jucători.

Acest lucru era inevitabil. S-a întâmplat în fiecare joc pe care Blizzard l-a lansat, iar “munca de echilibrare” este un “mod de viaţă” deja în ecosistemul Blizzard. Faptul că un erou pare că este avantajat la un moment dat, nu este un motiv să strice tot ce înseamnă acest joc. Jocul nu se rezumă la damage, ci se rezumă la victorie. Cu siguranţă acestor caractere li se va „pondera” talentul. Nu ai nevoie de primul loc pentru a te distra, iar ultimul lucru de care ai nevoie este o competiţie în cadrul propriei echipe, în timp ce te lupţi cu alţi adversari.

Overwatch este un pas înainte

Concluzia mea după ce am reuşit să zgârii un pic suprafaţa a ceea ce Blizzard ne aduce sub forma unui shooter bine realizat, bine închegat, care nu duce lipsă de eroi şi conţinut, este că după World of Warcraft, Overwatch este jocul care oferă un sanctuar pentru toţi fanii shooterelor, şi nu numai.

Este un joc care poate oferi un rol pentru fiecare, fără ca ceilalţi să te judece. Exact! Dacă ţi-ai ales sniper, poţi fi sniper. Asta eşti şi poţi fi mândru.

În perioada care urmează, voi încerca să fac câte un preview pentru fiecare personaj, să îl cunoaştem mai bine şi să vedem ceea ce poate face. Tune in!

Cele mai noi știri