O zi în Verona și Sirmione – Lago di Garda

16,065FaniÎmi place
    1,142CititoriConectați-vă
    13,030AbonațiAbonați-vă

Am fost pentru a 2-a oară în Italia. Prima dată am mers cu avionul. Am vizitat atunci Veneția, ne-am plimbat cu barca pe Lago di Garda și ne-am bălăcit la Parco Termale del Garda. De data aceasta, suntem în zonă cu mașina. Astfel, am reușit să petrecem o zi în Verona și Sirmione – Lago di Garda.

În prima zi am fost primiți cu super tortul Noobz. Am mâncat timp de 3 zile preparate specifice Italiei, dar vegetariene, că nu ne-am abătut de la regimul nostru alimentar.

Am ajuns într-o perioadă a anului în care vremea e mai neprietenoasă aici în prima parte a zilei. Dacă veniți în nordul Italiei în februarie, să nu vă surprindă ceața. Oricum, fiți fără griji că până la prânz dispare și e mai cald decât v-ați aștepta. Ne-am bucurat de temperaturi de 19 – 21 de grade.

Nu am stat cazați în oraș, ci la rude într-o localitate apropiată de Verona și Sirmione. Așadar, nu am plătit cazare și parcare. Dar, ne-am uitat pe Airbnb estimativ și găseam gazdă cu 130 lei pe noapte. Apartamentul complet costa intre 180 – 260 lei pe noapte. Pentru mașină, parcarea varia de la 12 – 15 euro pentru 24 ore.

O zi în Verona și Sirmione – cum a decurs

Ca să vizităm Verona, am mers 50 km pe autostradă și am plătit 12 euro taxa. Fiți atenți la intrări/ieșiri și nu faceți ca șoferul Noobz, Cristi.

Dacă ratezi una, riști să pierzi între 10 – 20 minute pentru a reveni la traseul prestabilit. Punctele de întoarcere pe autostradă în Italia sunt la interval de cel puțin 10 km. Lucru valabil, de altfel, pe orice autostradă din Europa. În plus, la ieșiri/intrări, riști să plătești noi taxe. Așadar, fie ești foarte atent, fie pregătești o sumă pentru „neprevăzut”.

Dar, să vorbim mai departe despre Verona.

Am început ziua cu un prânz la un restaurant japonez, numit Oishii. Pentru ca avea pe trip advisor 4,3 stele și era pe primul loc la recomandări, am zis că nu e de ratat. Total greșit!

Am zis de multe ori că nu mai merg pe recomandări, ci pe instinct. Să îmi fie învățătură de minte.

creveti oishii verona

Există două tipuri de restaurante cu sushi în Italia. Ambele de tipul all you can eat. Dar e diferență de la cer la pământ între ele. Experiențele sunt total diferite.

Este pe de o parte cel unde plătești 10 – 11 euro și te autoservești. Aici vezi în timp real cine și cum prepară mâncarea. Știi concret cantitatea de mâncare pe care poți să o consumi. Dacă e cazul să mai pui în farfurie sau nu. Iar dincolo de asta, ai diversitate.

Pe de altă parte, este cel unde plătești 10 – 11 euro și ești servit la masă. În acest caz, trebuie să estimezi din meniu cantitatea de mâncare. Nu știi exact cum arată preparatele. Riști să nu fie proaspăt gătite. S-ar putea să nu faci combinațiile de mâncare potrivite. Nu ai varietate și depinzi de cât au gătit ei deja în dimineața aia.

O zi în Verona și Sirmione – Mergi la sushi între orele 12:00 – 16:00

Dacă nu ajungi în acest interval de timp, nu apuci să mai mănânci. Puține restaurante au program întreaga zi sau măcar până la ora 19:00.

Revenind! Noi am mâncat de data asta la restaurantul cu servire la masă. Nu faceți ca noi. Sushi a fost uscat și înecăcios. Nu am avut variante de pește proaspăt să mâncăm la grătar. Garniturile nu sunt nici ele variate. Cu alte cuvinte, nu te bucuri de experiența reală all you can eat.

O zi în Verona și Sirmione

Dacă ajungeți în Verona și vreți sushi. Intrați aici doar dacă nu aveți alternativă.

Prețul menționat este doar pentru mâncare. Băutură se achită extra.

Prima dată la sushi în Italia am fost la autoservire. Am mâncat caracatiță la grătar pregătită pe loc, în fața mea. Am avut sortimente de pește proaspăt din care să aleg. Creveții erau din belșug. Garniturile erau proaspăt preparate pe grătar. De aceea, așteptările la Verona au fost foarte ridicate. Iar dezamăgirea pe măsură.

În Spania am dat de un super restaurant sushi. Dar vorbim despre asta la momentul potrivit, în perioada următoare.

Parcarea în Verona

Cât am stat la sushi în Verona, am parcat parțial ilegal și am riscat. Normal, trebuie să ai un cartonaș special cu orele de parcare și să îl fixezi în parbriz. Setezi ora la care ai parcat și ai o oră gratis.

După care trebuie să muți mașina, să pleci. Nu există automate de plată. Nu poți plăti prin aplicație. Așa că, fie parcați ca noi, fie căutați parcări private. Dar acelea sunt mai în inima orașului.

În centru am parcat limitat 2 ore. Peste tot ești condiționat să stai o oră, maxim două. Am parcat pe stradă, am luat tichet care a costat 3 euro pentru 2 ore.

Nu plecați de lângă mașină fără să lăsați tichetul în parbriz. Se verifică mașinile, jandarmeria și poliția patrulează.

O zi în Verona și Sirmione trebuie să cuprindă și un popas la casa Julietei.

Casa Julietei din Verona

Am fost la casa Julietei lui Romeo, a lui Shakespeare – știți voi. Am urcat în balconul ei, am filmat patul, i-am văzut rochiile. Ca de altfel și masa de la care își scria gândurile pentru dragostea sa.  Le vedeți și voi pe toate în vlogul de mai sus.

Plătești 6 euro să vizitezi clădirea. Cristi a preferat să nu intre. Nu a fost atât de absorbit de agitația din jur, așa că am intrat singură.

Puteam să cheltui mai inteligent cei 6 euro

Asta pentru că întreaga clădire este săraca în elemente vechi pe care le poți vedea. Da, e conservată bine, s-a păstrat arhitectură, dar ai doar câteva lucruri pe care le vezi.

La parter, în stânga cum intri și plătești, ai din nou statuia Julietei. Aceeași pe care o vezi etalată în curte și pe care o fotografiază toată lumea. Vis-a-vis de ea e bustul lui William Shakespeare.

William Shakespeare si Julieta

De aici, urci la primul etaj unde găsești o măsuță cu 2 scaune. De la care, probabil, Julieta scria scrisorile. Apoi, ai o masă cu multe scaune, dintre acelea la care sărbătorești. În spatele acesteia e un șemineu cu două jilțuri din lemn.

La următorul etaj, în stânga, găsești patul Julietei. În aceeași cameră e o rochie a ei și un costum de-al lui Romeo. În dreapta e o altă cameră cu șemineu și mese cu scaune.

Dacă vreți să vedeți imagini de acolo, dați play la vlogul de mai sus.

La ultimul etaj, dai de o mașină de redactat scrisori. Teoretic, trebuie să poți să trimiți o scrisoare sub forma de email. Practic, nu funcționează. În plus, ești în casa Julietei și trebuie să îi scrii tot Julietei. Nu poți să îi zici ceva și lui Romeo. Mașina de scris e un element de efect. Bine ar fi fost să fie și funcțională.

Mai există un nivel la mansardă

Acolo poți vedea tacâmuri vechi. Probabil, de-ale Julietei și familiei ei. Unele sunt doar din Verona și împrejurimi.

Ce nu mi-a plăcut aici e că pentru 6 euro nu îți dau măcar un ghid audio. Ai paznici la fiecare nivel. Vorbesc engleză, dar nu spun nimic despre ce găsești acolo. Ai câteva standuri la care poți citi. Dar nu e același lucru cu atunci când ți se și explică punctual.

La balconul Julietei nu poți sta decât un minut. Indiferent că plătești sau nu. Există turiști care aleg să nu intre în casă. Dar au pretenția să nu le blochezi priveliștea și să te dai de pe balcon ca ei să facă poze. Așa că, mai bine fii turist de rând și tine banii pentru un preparat local bun.

Piazza delle Erbe

Ne-am plimbat pe aici. Am mâncat o înghețată și cam asta a fost tot. Nu ne-am așezat la terase. Era destul de aglomerat și am preferat să facem câteva fotografii, să filmăm și să perindăm pe străduțele dimprejur.

Cert e că ai unde să bei o cafea bună, atmosfera în piață este foarte vie și transmite un vibe aparte. Dacă stai mai multe zile în Verona, e un loc perfect să iei prânzul sau cina.

Torre dei Lamberti

L-am văzut, l-am admirat, l-am filmat din depărtare și cam asta a fost. Este vorba de un turn de 84 metri înălțime. Normal că nu ai lift, deci trebuie să urci încet pe scara interioară.

Dacă vrei să ai parte de o vedere deosebită de sus cu Verona, poate ai norocul să și urci în el. Este deschis doar vineri, sâmbătă și duminică. Noi am mers acolo în timpul săptămânii și soarta nu a fost de partea noastră.

Ponte Piatra

Am trecut cu mașina pe aici. Nu ne-am oprit. Am admirat din mers. Dacă te plimbi pe jos, mai ales la apus, ai parte de o priveliște deosebită cu râul în care se oglindește arhitectură veche a orașului.

De pe malul râului poți fotografia podul și turnul Lamberti.

Cadre cu Piazza delle Erbe, Torre dei Lamberti și Ponte Piatra vedeți în vlogul de mai sus, dacă dați play.

Arena din Verona

Se află fix în centrul orașului. Merită din plin vizitată. O dată pentru interiorul grandios și încă o dată pentru panorama pe care o ai de jur împrejurul arenei asupra orașului.

Intrarea costă 10 euro de persoană. Din nou, nu primești un ghid audio. Să înțelegi și tu ce s-a întâmplat acolo în trecut. Poți să citești una alta pe wikipedia. Dar când ți se explică live e altceva. Exemplu, cum e turul cu autobuzul URBAN în Ljubljana.

O zi în Verona și Sirmione

La capitolul informare, italienii ar mai avea de lucrat.

arena din Verona

Verona e un oraș în care merită să stai măcar timp de un city-break. Ai o mulțime de locuri de vizitat, restaurante pe care să le încerci și lucruri de văzut și imortalizat. Cu siguranță ne vom întoarce aici.

arena din verona cristi

E un oraș curat, ești respectat și nu simți o antipatie față de români. Unii spun că italienii sunt rasiști. N-am simțit asta pe pielea mea. Poate că ar fi cazul să mai treacă lumea prin Franța. Detalii o să aflați în curând din vlogul despre Marsilia.

O zi în Verona și Sirmione – Lago di Garda

De la Verona am mers să prindem apusul de soare la Lago di Garda, Sirmione. Ne întoarcem în acest loc ori de câte ori avem ocazia.

E o zonă calmă, curată, liniștită. În plus, întâlnești români aici când nu te aștepți. Iar asta face locul și mai atractiv.

După zile întregi de mers doar printre străini, îți crește inima când ți se vorbește în română.

În Sirmione poți să te plimbi cu barca pe lac. Costă 40 euro călătoria și se împarte la numărul de persoane. Noi am fost acum 2 ani cu barca. Acum am ales să vedem partea stațiunii pe care nu apucasem să o vizităm atunci.

barca lago di garda

O zi în Lago di Garda, Sirmione, te încarcă cu energie. Poți pur și simplu să stai pe malul lacului și dintr-o dată lumea parcă e mai frumoasă.

apus lago di garda

Ai și Castelul Scaligero. Se plătește intrare și aici. Lacul se vede superb de sus. Noi l-am vizitat data trecută. Nu merită să plătești de 2 ori.

Castelul Scaligero

În 2 ani nu s-a schimbat nimic! Acum am văzut că au loc ceva lucrări în piața din fața castelului.

Toate restaurantele erau închise. Magazinele la fel. Semn că nu am nimerit în perioada bună a anului pentru cumpărături. Era o gelaterie deschisă, la care lucra o româncă. Alte 2 buticuri cu suveniruri și 2 magazine cu bijuterii. În rest, pustiu. Dar, de altfel, pe gustul meu.

lago di garda sirmione

Parcarea în fața castelului Scaligero pentru 2 ore este tot 3 euro și aici.

lago di garda cristi

Concluzii după o zi în Verona și Sirmione

Ca să vii în Sirmione nu ai nevoie de mulți bani. Poți chiar să găsești zone unde să faci un picnic pe malul lacului. Iar pescarii amatori au spații special amenajate unde pot pescui.

O zi în Verona și Sirmione

Ultima zi în Italia am petrecut-o în Aquafreda. O comună cu 1800 locuitori și o comunitate închegată de români. E localitatea cu arhitectură specific italiană pe care vrei să o vezi. Ne plac mult plimbările de seară aici. E multă liniște și e foarte curat.

Dacă aveți ocazia să vă cazați în afara orașelor pe care le vizitați, veți descoperi o față a Italiei senzațională. Recomandăm tuturor să încerce viața la țară în Italia. E o experiență aparte.

Din Italia am mers mai departe spre Marsilia, Franța. Un oraș care ne-a surprins cum nu ne imaginam. Dacă ai fost până acum în Marsilia, probabil știi la ce mă refer. Dacă nu ai fost, mai așteaptă câteva zile. Miercuri, 13 martie, vine vlogul de acolo. O să scriu și un articol detaliat pe experiența de aici.

Nu uita să te abonezi la canalul de YouTube Noobz pentru toate vlogurile din #10tări #14orașe #20zile. Sunt o mulțime de lucruri pe care le-am descoperit despre țări precum Spania, Franța sau Austria. Suntem de părere că îți vor fi de real folos dacă planifici o astfel de vacanță.