More

    Când, cum şi cu ce trebuie să dormi

    Spre deosebire de majoritatea animalelor, oamenii au  două perioade distincte de odihnă: una pentru somn şi una pentru veghe.

    Vrei să afli cum poţi să dormi mai bine? Iată câteva lucruri care te pot ajuta să stăpâneşti arta somnului:

    Statistici cu privire la somn

    » 48% dintre Americani spun că sunt dependenţi de somn

    » 34% dintre ei încă dorm regulat

    » 6% dintre locurile de muncă au spaţii destinate somnului

    Citeşte şi: 11 lucruri pe care nimeni nu le ştie despre TITANIC

    Cinci tipuri de somn pentru toate ocaziile

    » Somnul care îţi dă putere durează între 10 şi 20 de minute – este foarte bun şi te pregăteşte pentru o zi de muncă.

    » Somnul de tip NASA – dureză 26 de minute – demonstrat de oamenii de ştiinţă pentru îmbunătăţirea perfomanţele piloţilor cu 34% şi vigilenţa cu 51%. Este  foarte bun pentru zilele când lucrezi suplimentar.

    » Somnul „rău” – durează 30 de minute – acesta cauzează un moment de repaus (un fel de mahmureală). Cel mai bine este să-l eviţi, dacă este posibil.

    » Somnul de tipul „valurilor lente” – durează 60 de minute, ajută memoria cognitivă să proceseze, te ajută să îţi aduci aminte de locuri, feţe, fapte. Este foarte bun înaintea unei  prezentări sau a unei întâlniri importante.

    » Ciclul complet de somn – durează 90 de minute. Acesta ajută creativitatea, memoria emoţională şi procedurală. Este foarte bun când ai de respectat termene limită sau ai un test important.

    Citeşte şi: Mozilla renunţă DEFINITIV la plugin-uri

    Timpul ideal de dormit

    » între 13:00 şi 16:00

    Poziţii ideale de dormit

    » Într-o uşoară poziţie verticală pentru a evita somnul adânc.

    Lumina ideală pentru dormit

    » Diminueaz-o spre întuneric pentru a stimula melatonina.

    Temperatura ideală pentru dormit

    » Între 15 şi 20 de grade Celsius

    Citeşte şi: 50 de lucruri incredibile pe care trebuie să le ştii despre lună

    Accesorii pentru dormit

    Creion – Trucul lui Einstein: ţine un creion în mână înainte să aţipeşti. Creionul va cădea şi te va trezi.

    Cafea – Experţii recomandă o ceaşcă  de cafea înainte de somnul care îţi va oferi vigilenţă maximă atunci când te vei trezi (cofeina nu-şi va face efectul mai bine de 20 de minute).

    Telefon – Dă volumul tare la alarmă, dar nu atât de tare încât să-ţi provoace un disconfort, pentru a fi sigur că te vei trezi la timp.

    Masca de domit –  Aceleaşi reguli se aplică şi obiceiurilor noctune –  creează un mediu întunecat pentru a adormi foarte rapid.

    Spre deosebire de oameni,  mai mult de 85% din mamifere dorm pentru perioade scurte pe tot parcursul zilei.

    URMĂREȘTE-NE

    16,065FaniÎmi place
    1,142CititoriConectați-vă
    12,649AbonațiAbonați-vă

    Cele mai noi știri

    Pe același subiect

    Leave a reply

    Please enter your comment!
    Please enter your name here