More

    Obişnuieşti să nu adormi până la această oră? Ce ţi se poate întâmpla

    Un studiu recent arată faptul că, persoanele care au obiceiul să nu adoarmă până în orele 23:00, au tendinţa să se îngraşe. Motivul este reprezentat de pofta de mâncare inexplicabilă, care te determină că consumi cu cel puţin 220 de calorii mai mult pe zi.

    Somnul de calitate este cel de 8 ore pe noapte, între orele 22:00 PM şi 06:00 AM. Specialişti recomandă acest tip de somn tuturor persoanelor care vor să se odihnească corect şi care nu doresc să aibă de-a face cu îngrăşatul sau chiar cu obezitatea.

    De asemenea, aceştia mai recomandă un stil de viaţă sănătos, cu exerciţii fizice combinate, mese regulate şi un regim alimentar echilibrat. Lipsa somnului, s-a dovedit în urma mai multor studii, accentuează tendinţa de îngrăşare şi poate cauza, de asemenea, diferite probleme de sănătate, precum depresie, gastrită şi nu numai.

    În plus, atunci când nu te odihneşti corespunzător, cercetătorii spun că, creierul tău generează senzaţia de foame, de aici şi riscul de îngrăşare.

    Somnul este compus din 5 stagii:

    » tranziţie
    » uşor
    » adânc
    » intens
    » REM (stagiul de vis, “rapid eye movement”)

    Pe parcursul somnului, treci prin fiecare stagiu, cu suişuri şi coborâşuri, de mai multe ori ( 1 2 3 4 3 2 REM ). Când ai parcurs drumul de la stagiu 1 la stagiul 4 şi înapoi + REM, acela se cheamă un ciclu de somn.

    Când dormi, somnul e compus din mai multe cicluri de acest gen. După 2 cicluri, nu mai ai nevoie să intri în ultimul stagiu:

    » ciclul 1: 1 2 3 4 3 2 REM
    » ciclul 2: 1 2 3 4 3 2 REM
    » ciclul 3: 1 2 3 2 REM
    » ciclul 4: 1 2 3 2 REM
    » ciclul 5: 1 2 REM
    » ciclul 6: 1 2 REM

    Un ciclu de somn durează o oră şi jumătate. Pentru a-ţi recupera energia fizică, trebuie să ajungi în stagiul 4 (intens) – ai nevoie de minimum 3 ore pentru asta. Pentru a-ţi recupera energia mentală, trebuie să ajungi de cât mai multe ori în stagiul REM.

    Un somn calitativ este compus din 5-6 cicluri de somn, deci trebuie să-ţi faci un obicei să dormi: ori 7 ore şi jumatate, ori 9 ore.

    Problemele apar atunci când te trezeşti în mijlocul stagiului 4 sau 3; o să te trezeşti cu greu şi o să fii obosit în continuare.

    URMĂREȘTE-NE

    16,065FaniÎmi place
    1,142CititoriConectați-vă
    12,649AbonațiAbonați-vă

    Cele mai noi știri

    Pe același subiect

    Leave a reply

    Please enter your comment!
    Please enter your name here